Informace o Základní škole T. G. Masaryka
Otrokovice, příspěvková organizace
(podle zákona č. 106/1999 Sb., vyhlášky č. 515/2020 Sb. a zákona č. 561/2004 Sb.)
1. Název organizace
Základní škola T. G. Masaryka Otrokovice, příspěvková organizace
2. Důvod a způsob založení
Zřizovatel: město Otrokovice, IČ 284 301, nám. 3. května 1340, Otrokovice, PSČ 765 23
Důvod založení: Organizace byla zřízena za účelem výchovy a vzdělávání ve školách zařazených do rejstříku škol a školských zařízení v souladu se zákonem 561/2004 Sb., a prováděcími právními předpisy
3. Organizační struktura
Statutární orgán organizace:
Statutárním orgánem organizace je ředitel, kterého jmenuje a odvolává Rada města Otrokovice. Ředitel odpovídá Radě města Otrokovice za celkovou činnost a hospodaření organizace, plní povinnosti vedoucího organizace a další úkoly vyplývající z obecně závazných předpisů. Je oprávněn činit právní úkony jménem organizace.
Mgr. Marta Zakopalová, ředitelka školy
- jmenována do funkce Radou města Otrokovice s účinností od 1. 8. 2007
- pravomoci a působnost ředitele školy vymezuje § 164 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon
- zakopalova@zsotrtgm.cz, 576 771 651
Mgr. Ivana Bezděková
- zástupce ředitelky školy pro pedagogickou činnost
- bezdekova@zsotrtgm.cz, 576 771 652
Mgr. Lukáš Macek
- statutární zástupce ředitelky školy
- zástupce ředitelky školy pro projektové řízení a IT
- macek@zsotrtgm.cz; 576 771 652
Organizace je rozčleněna na tyto útvary
- organizační útvar pedagogický
- organizační útvar školní družiny a školního klubu
- organizační útvar školní jídelny
- organizační útvar správní
4. Kontaktní spojení
4. 1. Kontaktní poštovní adresa:
J. Žižky 1355, 765 02 Otrokovice, mapa
4. 2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu:
Základní škola: J. Žižky 1355, Otrokovice
školní družina, školní klub: J. Žižky 1355, Otrokovice
Školní jídelna: J. Žižky 1355, Otrokovice
4. 3. Úřední hodiny:
Sekretariát: Po – Pá 7.30 – 15.00
Školní jídelna: Po – Pá 6.30 – 14.00
4. 4. Telefonní čísla a e-mailové kontakty
Základní škola
telefon: 576 771 650
724 171 053
e-mail: zsotrtgm@zsotrtgm.cz
Školní družina, školní klub:
telefon: 607 097 683
e-mail: sehnalkova@zsotrtgm.cz
Školní jídelna:
telefon: 576 771 667
e-mail: husarova@zsotrtgm.cz
4. 5. Adresa internetové stránky
4. 6. Adresa podatelny
J. Žižky 1355, 765 02 Otrokovice
Přehled technických nosičů dat, na kterých lze přijímat dokumenty v elektronické podobě
- USB flash disk
- USB externí HDD
- CD/DVD
4. 7. Elektronická adresa podatelny
zsotrtgm(@)zsotrtgm.cz
epodatelna(@)zsotrtgm.cz
4. 8. Datová schránka
ID: 5gnmtcc
5. Případné platby lze poukázat
27 – 626 191 0237/0100
6. Identifikační číslo
IČ: 75020238
DIČ : CZ75020238
7. Plátce daně z přidané hodnoty
Organizace není plátcem daně z přidané hodnoty
8. Dokumenty
8. 1. Seznam hlavních dokumentů
- Školní vzdělávací program pro základní vzdělávání Škola brána do života, 1. 9. 2019
- Školní řád
- Vnitřní řád ŠD, ŠK
- Vnitřní řád školní jídelny
- Výroční zpráva o činnosti školy
8. 2. Rozpočet
Přímé výdaje na vzdělávání
Prostředky na platy zaměstnanců
Ostatní osobní náklady zaměstnanců
Zákonné odvody
FKSP
Ostatní neinvestiční výdaje
Příspěvek zřizovatele na provoz školy
Školné – školní družina, školní klub
Příspěvky v rámci dotací – EU, KÚ apod.
Aktuální rozpočet je uveden na stránkách zřizovatele www.otrokovice.cz/rozpočet
9. Žádost o informace
Podmínky práva svobodného přístupu k informacím a základní podmínky, za nichž jsou informace poskytovány, upravuje zákon č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, v platném znění.
Organizace poskytuje informace zveřejněním nebo na základě žádosti.
Informace se zveřejňují zejména těmito způsoby :
- na internetových stránkách školy – www.zsotrtgm.cz
- na internetových stránkách zřizovatele – www.otrokovice.cz
- ve sdělovacích prostředcích a na sociálních sítích školy
Žádost o informaci může být podána ústně nebo písemně, a to prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací (např. e-mailem)
- Písemnou žádost v listinné podobě – je možné podat na podatelně školy ve stanovené úřední době nebo prostřednictvím držitele poštovní licence
- Písemnou žádost v elektronické formě – je nutné zaslat na elektronickou adresu podatelny; případně doručit datovou schránkou.
- Ústní žádost – lze podat osobně ve stanovené úřední době. Telefonická žádost se považuje za žádost ústní a obdobně se vyřizuje.
10. Příjem podání a podnětů
Místo a způsob podání žádosti, stížnosti, návrhu, podnětu či jiného podání
- písemně na sekretariátu školy – J. Žižky 1355, 765 02 Otrokovice nebo prostřednictvím držitele poštovní licence
- v elektronické podobě, pokud je to v souladu s právními předpisy a to
- datovou zprávou odeslanou prostřednictvím datové schránky, nebo
- datovou zprávou podepsanou uznávaným elektronickým podpisem a zaslanou na adresu : epodatelna@zsotrtgm.cz , nebo předanou na technickém nosiči na podatelně školy, případně prostřednictvím držitele poštovní licence
- ústně, pokud je to v daném případě v souladu s právními předpisy
Na sekretariát školy je možno se obrátit v kterýkoliv pracovní den ve stanovené úřední době
11. Předpisy
11. 1. Nejdůležitější předpisy, kterými se ředitelka školy při výkonu své funkce řídí
- Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění
- Zákon č.563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění
- Vyhláška č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky, v platném znění
- Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, v platném znění
- Vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku, v platném znění
- Vyhláška č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, v platném znění
- Vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky, v platném znění
11. 2. Vydané právní předpisy
Nebyly vydány žádné právní předpisy
12. Úhrady za poskytování informací
12. 1. Sazebník úhrad za poskytování informací
Ředitelka školy je oprávněna požadovat úhradu skutečných nákladů spojených s vyhledáváním informací, pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Žadateli na jeho žádost potvrdí předpokládanou výši úhrady nákladů. Sazebník úhrad za poskytování informací je součástí Směrnice pro poskytování informací ( č.j. SM/TGM/664/2018), která je uložena na v ředitelně školy.
Tyto informace se nevztahují na zákonné zástupce žáků, kteří požadují informace o škole (vzdělávací program, učební plány, koncepce školy, organizační struktura) a o výsledcích žáků ve výchovně vzdělávacím procesu.
Sazebník úhrad za poskytování informací
Poskytování informací | Poznámka | Kč | |
1. | Kopírování černobíle | A4 jednostranné | 2,- Kč |
A3 jednostranné | 4,- Kč | ||
A4 oboustranně | 4,- Kč | ||
A3 oboustranně | 8,- Kč | ||
Kopírování barevné | A4 jednostranné | 14,- Kč | |
A3 jednostranné | 28,- Kč | ||
A4 oboustranně | 28,- Kč | ||
A3 oboustranně | 56,- Kč | ||
2. | Tisk | A4 černobílé | 3,- Kč |
A4 barevně | 14,- Kč | ||
A4 oboustranně | 28,- Kč | ||
3. | Telekomunikační poplatky | dle tarifů | |
4. | Poštovné a jiné poplatky | dle tarifů | |
5. | Pořízení opisu, duplikátu vysvědčení | 100,- Kč | |
6. | Vyhledávání údajů v aktuálních dokumentech | započatá hodina | 90,- Kč |
Vyhledávání údajů v archívu školy | započatá hodina | 90,- Kč | |
8. | Zpracování požadovaných výstupů pověřeným pracovníkem školy | započatá hodina | 180,- Kč |
Za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informace se považuje vyhledávání informace trvající více než jednu hodinu. Úhrada činí 180 Kč za jednu hodinu práce pověřeného zaměstnance školy a 90 Kč za každou další započatou půlhodinu práce pověřeného zaměstnance školy při vyhledávání informace.
Po zpracování žádosti o informace škola provede vyúčtování, ve kterém vypočte celkovou úhradu v souvislosti s poskytnutím informace, a žadateli skutečnost, že je požadována úhrada a v jaké výši, písemně oznámí.
Vydání informace je následně podmíněno zaplacením úhrady podle tohoto sazebníku a to buď zaplacením hotově v sekretariátu školy, nebo zasláním na účet školy.
12. 2. Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
nebylo vydáno
13. Licenční smlouvy
13. 1. Vzory licenčních smluv
nejsou
13. 2. Výhradní licence
nejsou
14. Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
Výroční zpráva o poskytování informací
podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu
k informacím, ve znění pozdějších předpisů,
za rok 2023
V souladu s ustanovením § 18 zákona č. 106/1999, o svobodném přístupu k informacím, podle kterého každý povinný subjekt musí o své činnosti v oblasti poskytování informací předkládat zákonem stanovené údaje, předkládá Základní škola T. G. Masaryka Otrokovice, příspěvková organizace, J. Žižky 1355, 765 02 Otrokovice tuto „Výroční zprávu za rok 2023“.
a) počet podaných žádostí o informace a počet vydaných rozhodnutí o odmítnutí žádosti | 0, 0 |
b) počet podaných odvolání proti rozhodnutí, | 0 |
c) opis podstatných částí každého rozsudku soudu ve věci přezkoumání zákonnosti rozhodnutí povinného subjektu o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace a přehled všech výdajů, které povinný subjekt vynaložil v souvislosti se soudními řízeními o právech a povinnostech podle tohoto zákona, a to včetně nákladů na své vlastní zaměstnance a nákladů na právní zastoupení, | 0 |
d) výčet poskytnutých výhradních licencí, včetně odůvodnění nezbytnosti poskytnutí výhradní licence, | 0 |
e) počet stížností podaných podle § 16a, důvody jejich podání a stručný popis způsobu jejich vyřízení, | 0 |
f) další informace vztahující se k uplatňování tohoto zákona. | 0 |
Zveřejňování informací bylo prováděno prostřednictvím webových stránek školy https://zsotrtgm.cz/o-skole/povinne-zverejnovane-informace/, nástěnek v budově základní školy a na úřední desce v areálu základní školy. Informace podává vedení základní školy. |